vrijdag 3 augustus 2018
Liefste dagboek,

Ondertussen is de helft van de zomervakantie voor de vele studenten al weer voorbij. Dit hoeft natuurlijk niet erg te zijn, aangezien ze ook nog de andere helft hebben :). Zoals je al weet ben ik een hevig fietsfanaat. Ik ben immers iemand die positief om wilt gaan met de natuur. Door te fietsen ontdek ik de mooie omgeving die moeder aarde ons cadeau heeft gedaan. Het sporten gaat natuurlijk niet meer vanzelf, wat vroeger wel het geval was. Hierbij zal ik je de struikelblokken en voorbeelden geven van reumavriendelijke sporten opnoemen.

Gevecht tussen mijn gedachten en lichaam

Vroeger, voor Mr. B. in mijn leven kwam, ging het allemaal vanzelf. Ik kon doen wat ik wil, zonder hier ook iets van te merken. Vandaag is het even anders, maar daarom niet minder leuk. Mijn gedachten en lichaam zijn vaak met elkaar in de strijd. Zoals bij elk gevecht wint steeds de sterkste. Mr. B. heeft ervoor gezorgd dat ik bepaalde dingen niet meer kan, maar heeft mij ook enkele opportuniteiten gegeven. Het is maar hoe je het bekijkt. 

Reumavriendelijk fietsen

Als het mooi weer is, kan je mij meestal ergens in de mooie natuur terugvinden. Vroeger was ik een grote wandelfanaat, eigenlijk nog steeds, maar ondertussen zit ik iets vaker op mijn fiets. Door de ziekte van Bechterew, heb ik geleerd om te genieten van de kleine dingen in het leven. Zo geniet ik meer van de natuur en van de rust die dit met zich meebrengt. Als ik op mijn fiets zit, kom ik vaker tot het besef dat België zeer mooi is. Elke provincie heeft zijn eigen eigenheid, mooi landschappen en monumenten, prachtige natuurgebieden en nog zo veel meer. 

Om de iets langere fietstochten vol te houden, heb ik ervoor gezorgd dat ik comfortabel kan fietsen. Voor mij is het ook belangrijk om een rechte houding te hebben, om zo minder pijn te hebben. 

Binnenkort zal ik ook enkele foto's in je plakken, zo kan je zien waar ik allemaal ben geweest. Leuk hé? 

Nordic walking

Ik heb mij door enkele mensen laten vertellen, dat Nordic Walking echt iets is voor mensen met een reumatische aandoening. Nordic Walking is iets wat door velen gezien wordt als "wandelen met stokken" of "het is een soort van langlaufen maar dan op de gewone weg". Het is zo veel meer dan dat. Het is een sport, waarbij je het merendeel van je spieren gaat gebruiken en trainen. Het is dus perfect voor mensen met de ziekte van Bechterew, aangezien deze sport je rug niet zo zwaar belast. Als je dit dan nog eens combineert met een wandeling doorheen de natuur, dan heb je de perfecte combinatie beet.


Zo liefste dagboek, ik denk dat ik nog eens mijn fiets ga vastnemen en een leuke tocht ga maken. Ben jij benieuwd naar waar ik ga? Het gaat vast en zeker de moeite waard zijn. 

Veel liefs,
Tommy


0 reacties:

Een reactie posten