maandag 10 augustus 2015
Liefste dagboek,

Ik heb nog een uitleg te doen. Ik had je beloofd je te laten weten hoe mijn bloeduitslag was, deze was positief. Dus dat verdient nu toch wel een applausje, niet?

Het is natuurlijk vakantie, toch leer ik iedere dag weer bij. Iemand die chronisch ziek is gaat elke dag enkele uitdagingen met zichzelf aan, uitdagingen met/tegen zijn/haar eigen lichaam. Bij verschillende uitdagingen kom je soms tegen een muur te staan, je kan geen kant meer uit en toch ga je vooruit willen gaan. Je moet belangrijke keuzes maken en komt erachter dat achter elke keuze ook een minder momentje zit.

Wanneer je bijvoorbeeld verschillende dingen wilt doen op een bepaalde dag, kom je er al snel achter dat je je dag gaat moeten indelen in stukken. Op deze manier ga je efficiënt kunnen omgaan met je energie en voorkom je mogelijke problemen. Je gaat dingen tegenover elkaar moeten afwegen en je gaat moeten doseren. Deze dingen blijven immers gelden voor de rest van je leven.


Ik ga je een klein verhaaltje vertellen:
We kijken even binnen in het huis van Jan en Annemie. Het is dinsdagavond en Jan & Annemie gaan kaarten. Annemie deelt de kaarten uit en het spel begint. Ze kijken naar hun kaarten en Jan denkt bij zichzelf dat hij op dit moment het spel al verloren heeft. Annemie legt haar eerste kaart op en Jan kan nog volgen. Na een kwartiertje hevig kaarten, zit het spel erop. Uiteindelijk heeft Jan zijn slag kunnen slaan en heeft hij het spel gewonnen. Het spel is dus anders uitgedraaid dan hij dacht.


Iedere persoon die geboren wordt krijgt een aantal kaarten met zich mee. Er zitten goede en minder goede kaarten tussen, het is maar wat je met je kaarten doet. Jij bepaalt je leven en wat je erin wilt doen, jij kiest de weg die je wilt gaan. Gebruik de kaarten die je krijgt, dan ga je een mooi leven tegemoet.
Zo lieve dagboek, ik hoop dat ik je vandaag wat heb kunnen bijleren. Deze blog in een notendop:
  • Je moet je dag/taken verdelen in stukken, zo blijft het leven houdbaar.
  • Je moet de juiste keuzes maken.
  • Aan een bepaalde keuze zijn altijd gevolgen verbonden.
  • Gebruik de "kaarten" die je gekregen hebt, maak er op een goede manier gebruik van. 
Tot de volgende keer dagboek.

Veel liefs,
Tommy

0 reacties:

Een reactie posten