maandag 6 juni 2016
Liefste dagboek

Dit zal een iets langer berichtje zijn dan je ooit hebt gehad. Na genoten te hebben van een weekend vervuld van leermomenten en afgewisseld met ontspanning, is het tijd om echt aan de gang te schieten. Op vrijdag 3 juni 2016 is bij mij de blokperiode begonnen. Ik heb niet geaarzeld en ben onmiddellijk begonnen met leren: ICT. Ik kan je zeggen, eraan beginnen was niet gemakkelijk.

Hoe zag mijn vrijdag eruit?
Om 7 uur ging bij mij de wekker. Na nog even blijven liggen, heb ik dan de kracht gevonden om op te staan en mij aan te kleden. Na het naar beneden gaan, kom ik dan terecht in de eetkamer. Op de tafel stond al het nodige om mezelf van een gezond ontbijt te kunnen voorzien. Het "leermoment" begon al dichter te komen. Na een grondige lichamelijke schoonmaak, was het tijd om te beginnen aan mijn eerste blokdag.

Kinesitherapie en leren

Op vrijdag stond er nog iets op het programma, de kinesitherapie. Tijdens deze sessie werden mijn spieren goed losgemaakt, de overtollige stress verminderd en heb ik enkele mobiliserende oefeningen gedaan. Nog een eigenschap wat je nodig hebt voor de kinesitherapie is Discipline. Je moet de tijd nemen om vaak naar de kinesitherapie te gaan en om je oefeningen goed uit te voeren.

Ik ben ervan overtuigd dat kinesitherapie mij vele stappen vooruit kan helpen, maar het brengt ook minder fijne aspecten met zich mee. Een voorbeeld van zo´n aspect is het feit dat ik elke keer opnieuw in confrontatie kom met de ziekte van Bechterew. Een ziekte waarmee ik zal moeten leren leven.

Structuur is belangrijk

Wanneer het op leren aankomt is het zeer belangrijk om een bepaalde structuur te hanteren. Op die manier is het gemakkelijker om te leren.
Structuur op je bureau = structuur in je hoofd

Zo mijn lieve dagboek, je kan al lezen dat ik aan mijn blokperiode begonnen ben. Maar geen paniek, ik ga je zeker en vast nog op de hoogte houden.

Tot de volgende dagboek.

Veel liefs
Tommy


0 reacties:

Een reactie posten