zondag 26 juni 2016
Liefste dagboek

Zoals je al kan lezen, zie je dat mijn examens gedaan zijn. Het is wel nog even wachten op mijn resultaten, maar tot die tijd heb ik al zeker VAKANTIE :) .

Zomervakantie: warme zon

Uit eigen ervaring is reeds gebleken dat warmte goed is voor het lichaam, vooral voor mijn spieren dan. Elke dag wanneer de zon schijnt, ga ik deze optimaal benutten.

De zon is niet alleen een goed middel voor je pijn, het is ook goed voor je brein. Je wordt er blij van, gaat de dingen positief bekijken en dan bezit je ineens een grote hoeveelheid energie.

Zonder de zon zou het leven toch wat somberder zijn, niet?

Vakantie, maar de oefeningen gaan door

Voor ons als reumapatiënt is het zeer belangrijk om dagdagelijks de oefeningen te hervatten. Deze zijn niet alleen goed voor je conditie en uithoudingsvermogen, maar zijn ook mobiliserend. Het komt erop neer dat je niet meer zonder ze kan. Een soort van vriendschap dus? Als ik het zo bekijk is het inderdaad een waardige vriendschap, met de nodige ups en downs.


Op vakantie met reuma, gaat dat?

De meest voorkomende vraag die aan mij gesteld werd in het verleden is: "Ik heb een vorm van reuma. Kan ik dan op vakantie gaan?". Natuurlijk kan je op vakantie gaan, alleen moet je extra gewicht meenemen (voor eventuele spuiten of medicatie of misschien zelfs een matje om oefeningen te kunnen doen). 

De volgende vraag is dan: "Naar welk soort land kan ik dan het beste gaan?". Het antwoord hierop hangt af van je voorkeur, wat je wilt doen en hoe je je voelt. Het spreekt voor zich, zoals hierboven ook reeds vermeld, dat een warm land een zeer leuke optie is. Een ding is zeker: Een land waarbij vocht altijd aanwezig is, is af te raden. Dit omwille van het feit dat vocht een negatief effect gaat hebben op onze gewrichten.

Tommy op vakantie

Kan je het al raden? Tommy gaat ook op vakantie, maar naar waar? Dat is nog een leuke verrassing, dit ga je lezen in mijn volgend verhaal.



Zo dagboek, weer wat bijgeleerd vandaag. Tot de volgende keer !

Veel liefs
Tommy
   




0 reacties:

Een reactie posten